Jelen Általános szerződési feltétel (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza Szűcs Petra egyéni vállalkozó által üzemeltetett, https://www.aphroditenyaklanc.hu/ weboldalon elérhető webáruház használatával kapcsolatos feltételeket, tudnivalókat, a honlapon nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybe vevő vagy e-mailen megrendelést leadó Megrendelő,Vállalkozás jogait és kötelezettségeit a közöttük létrejött szerződés vonatkozásában.
I. Általános információk
1. Vállalkozásról
Vállalkozás neve: Szűcs Petra e. v.
Nyilvántartó hatóság: Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Nyilvántartási száma: 55271682
Adószáma: 56606348-1-28
Statisztikai számjele: 56606348960-223-1-08
Székhelye: 9330 Kapuvár, Deák Ferenc utca 6-16.
Postai levelezési címe: 9330 Kapuvár, Deák Ferenc utca 6-16.
Jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus úton megkötött adásvételi szerződésre, amely a Vállalkozás és a Megrendelő között jön létre a webáruházon keresztül, illetve egyedi megrendelés esetén szucspetra996@gmail.com e-mail címen leadott megrendelés útján.
4. Értelmező rendelkezések
Általános szerződési feltétel: az a szerződési feltétel, amelyet az alkalmazója több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Eladó: Vállalkozás.
Megrendelő: Ön (természetes személy), aki a webáruházon vagy egyedi termék esetén e-mailen keresztül leadott rendelés alapján létrejött adásvételi szerződés vevője.
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak, azaz a webshopon/ esetleges egyedi megrendelés esetén e-mailben leadott rendelés alapján köztünk megkötött szerződés.
Adásvételi szerződés: Vállalkozás, mint eladó és Ön, mint vevő között áruértékesítés céljából létrejött szerződés, szükség esetén a kiszállításról Vállalkozás által megbízott futárszolgálat gondoskodik.
Áru: Vállalkozás által eladásra kínált termék, forgalomképes ingó dolog.
Eladási ár: az áru egy egységára vagy adott mennyiségére vonatkozó ár.
Békéltető testület: tartós alapon létrejött, a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó szervezet, amelyet nyilvántartásba vettek.
Online adásvételi szerződés: olyan adásvételi szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás egy honlapon kínál megvételre valamilyen árut és a fogyasztó az adott honlapon keresztül rendeli meg az árut.
Fogyasztói jogvita: a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával összefüggő vitás ügy.
5. Szerződés
Szerződéskötés technikai lépéseiről az ÁSZF III. pontjában talál részletes tájékoztatást.
Ön által a webáruházban/e-mailen leadott rendelés és az általam küldött visszaigazolás alapján köztünk elektronikus úton szerződés jön létre, amely nem minősül írásbeli szerződésnek.
Vállalkozás kizárja a visszaigazolás elmaradásából származó felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg Önhöz határidőben, mert rossz, hibás vagy hiányos e-mail címet adott meg a megrendelés véglegesítése során, vagy a levelező fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
Önnek a megrendelés elküldését megelőzően bármikor lehetősége van a webáruházban az adatbeviteli hibák javítására: megrendelés folyamata alatt bármikor tudja például számlázási, szállítási adatait javítani, a kosár tartalmát tudja módosítani az ÁSZF III.2-6. pontjaiban rögzítettek szerint.
A megrendelést követően észlelt hibák korrigálása érdekében, kérjük, vegye fel a kapcsolatot Vállalkozásommal az ÁSZF I.1. pontjában meghatározott elérhetőségeim egyikén.
A köztünk létrejött szerződés nyelve magyar. Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés, szavatossági/jótállási eljárás nyelve szintén a magyar. A szerződésre a magyar jog az irányadó.
Vállalkozásom semmilyen magatartási kódexnek nem veti alá magát.
II. Webáruház használatának feltételei
1. Ki jogosult rendelésre, átvételre?
A webáruházban azok a (cselekvőképes) természetes személyek tudnak vásárolni, akik a megrendelésük elküldését megelőzően megismert ÁSZF-ben és Adatkezelési tájékoztatóban foglalt feltételeket magukra nézve kötelező erejűnek ismerik el. A Vállalkozás jogi személyek, egyéni vállalkozók részére nem értékesít.
Az általam eladásra kínált áruk értékesítése kizárólag végfelhasználók részére történik, azaz a termékek tovább értékesítési céllal történő megvásárlása nem megengedett. Erre figyelemmel a Vállalkozás fenntartja magának azt a jogot, hogy a Megrendelő ajánlatát visszautasítsa, ha a megrendelés mennyiségéből arra következtethet, hogy a vásárlás tovább értékesítési céllal történik.
A webáruházban regisztráció nélkül, vendégként tud vásárolni.
2. Hogyan tud vásárolni az oldalon?
Webáruházban vásárolhat vendégként, regisztráció nélkül. A vásárláshoz szükséges adatokról az ÁSZF III.3. pontjában tájékozódhat.
3. Milyen eszközről, böngészőről tudja használni a webáruházat?
A weboldal megnyitásához, megtekintéséhez általános használatban lévő, bármely internetezésre szolgáló böngészőprogram elegendő. Sajnos rajtam kívül álló okból előfordulhat, hogy egyes böngészők az általánostól eltérő beállításokat alkalmaznak, így az ebből eredő károkért nem vállalok felelősséget.
Ha a weboldal megtekintésével, használatával kapcsolatban problémája merül fel, úgy vegye fel velem a kapcsolatot az ÁSZF I.1. pontjában meghatározott elérhetőségeim egyikén.
Magyarország egész területén nincs rendelési limit
A kiszállítás díja az ÁSZF III.10. pontjában meghatározottak szerint alakul, annak mértéke függ a kiválasztott szállítási módtól és megrendelt termékek mennyiségétől.
III. Vásárlás a webshopon/E-mailen történő megrendelés
1. Termékek
1.1. Elérhető termékek
A Vállalkozásom által kínált termékek megvásárlására a https://www.aphroditenyaklanc.hu/ weboldalon keresztül kerülhet sor. A honlap megnyitását követően megjelenik az oldal kínálati felülete, itt találja meg mindazon termékeket, amelyeket Vállalkozásom megvásárlásra kínál fel.
A honlapon Ön szabadon böngészhet, az egyes termékek az "Ékszerek"-re történő kattintással is megtalálhatóak.
A Vállalkozás által forgalmazott termékek az alábbi kategóriákba sorolhatóak:
- azonnal vihető termékek: webshopba feltöltött, készlen lévő termékek;
- egyedi rendelésre készített termékek: egyedi megrendelésék elkészítését is vállalom, amelyek megrendelésére e-mail útján van lehetőség.
1.2. Terméktájékoztatás
A termékek fényképpel és a jogszabályokban meghatározott kötelező tájékoztató adatokkal szerepelnek a webáruházban.
A fotók kizárólag illusztrációs célt szolgálnak, színárnyalatban lehet különbség. A termékek leírása tartalmaz minden olyan információt, amelyek az adott termék jellemzőire, összetételére, felhasználására vonatkoznak. A tájékoztatást a fogyasztó köteles elolvasni és megismerni. A termékek kézzel készültek.
A termékek ára az adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazza. Az árak magyar forintban (Ft) értendőek.
Vállalkozásom a megrendeléskor feltüntetett fogyasztói áron értékesíti Ön részére termékeit, vagyis az ár esetleges módosulása a megrendelést követően nem hat ki a megrendelt termék árára, kivéve, ha a megrendelés folyamatában később a mennyiséget megváltoztatta, mely esetben ez számít megrendelésnek és a módosítás időpontjában érvényes árat kell megfizetnie.
Az ár változtatás jogát fenntartom, a módosított árak a honlapra történő felkerüléssel hatályosak, nem érintik a már leadott, de még nem teljesített megrendeléseket.
Nem vállalok fellelőséget a tőlem elvárható gondosság és/vagy a webáruház rendszerének hibájából eredő, mindenki számára nyilvánvalóan felismerhető módon tévesen feltüntetett irreális (közismerthez képest jelentősen eltérő) árért. Ilyen esetben nem vagyok köteles a webáruházban feltüntettet áron szolgáltatni a megrendelt terméket, ugyanakkor a hiba észlelését követően felveszem Önnel a kapcsolatot és tájékoztatom Önt a hibás ár feltüntetéséről, felajánlom a rendelés módosítását, törlését vagy a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét.
A feltüntetett ár nem tartalmazza az esetleges kiszállítási díjat, amelyről az ÁSZF III.10. pontjában részletes tájékoztatást talál.
A megrendelni kívánt termékek darabszámát a kosárban tudja módosítani, +/- jelre történő kattintással. A "Kosárba" gombra történő kattintás mindig egy darabszámot jelent.
2. Vásárlás (megrendelés) folyamata
A kiválasztott, megvásárolni kívánt terméket a "Kosárba" gombra történő kattintással tudja a virtuális (bevásárló) kosarába helyezni. A termékek kosárba történő helyezése nem jelenti a termékek megrendelését, nem teremt vásárlási kötelezettséget Ön számára, kizárólag akkor jön közöttünk létre adásvételi szerződés, ha a megrendelését a megrendelési folyamat végén véglegesíti és megküldöm Ön részére határidőben a visszaigazolást. A termék kosárba helyezése a termék lefoglalását sem jelenti, előfordulhat, hogy onnan kikerül, ha egy másik vásárló korábban küldi el megrendelését részemre.
A Kosár tartalmát bármikor jogosult megtekinteni, a Kosárba helyezett egyes/összes termékeket is törölheti, a megadott mennyiségen módosíthat (az adott termék mennyisége mellett található +/- jel). A Kosár megtekintését követően visszaléphet a vásárlási felületbe a "Folytatom a vásárlást" vagy a "Kifizetés" gombra kattintással befejezheti a vásárlását.
3. Teljesítéshez szükséges adatok megadása
A megrendelés teljesítéséhez alábbi adatokra van szükségünk:
-vezetéknév, keresztnév;
- utca és házszám;
- város;
- irányítószám;
- ország;
e-mail cím;
- eltérő szállítási adatok esetén: vezetéknév, keresztnév, utca és házszám, irányítószám, ország, telefonszám.
Kérem Önt, hogy olyan szállítási címet adjon meg, ahol a kiszállítás napján Ön vagy Ön által megrendelés átvételére megbízott személy elérhető!
A fenti adatok megadását követően, a "Folytatás" gombra történő kattintást követően van lehetőség az átvételi mód és a fizetési mód meghatározására.
4. Átvételi mód kiválasztása
Postai szállítás (megrendeléstől függően levélküldemény)
MPL csomagautomata
Az átvételi, szállítási módokról részletesebb tájékoztatást az ÁSZF III.10. pontjában talál.
A szállítási mód kiválasztásával egyidejűleg (előtte/utána) van lehetőség a fizetési mód meghatározására.
5. Fizetési mód kiválasztása
A termékek vételárát és az esetleg szállítási költséget kizárólag átutalás útján tudja megfizetni.
A fizetési módról részletesebb tájékoztatást az ÁSZF III.11. pontjában talál.
A szállítási mód és fizetési mód kiválasztását követően, a megrendelés elküldése előtt még lehetősége lesz adatait ellenőrizni.
6. Adatok ellenőrzése az "Áttekintés és visszaigazolás" menüpont alatt
A megrendelés véglegesítése, elküldése előtt átnézheti megadott adatait, azokon még tud módosítani. A "Kosár" tartalmát is tudja még ebben a stádiumban módosítani.
Kérem, ügyeljen a megadott adatok pontosságára!
Az oldal alján, az adatok alatt lehetősége van a "További megjegyzések" ablakba kattintva egyéb fontos információkat közölni, pl. kiszállítást segítő adatok. Amennyiben kedvezményes kóddal rendelkezik, úgy annak érvényesítésére is ebben a lépésben van lehetősége.
7. Megrendelés elküldése
Ha befejezte vásárlását, az ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató megismerését és jelölőnégyzetben történő kattintással történő elfogadást követően a "Megrendelés befejezése" gombbal tudja megrendelését elküldeni.
Fontos, hogy a megrendelésének elküldése fizetési kötelezettséggel jár! A megrendelés elküldése ajánlati kötöttséget teremt az Ön részéről, ugyanakkor az adásvételi szerződés csak az ÁSZF III.8. pontban rögzített feltétel teljesülése esetén jön közöttünk létre.
Amennyiben megrendelésével kapcsolatban kérdésem merülne fel, felveszem Önnel a kapcsolatot egyeztetés céljából.
Abban az esetben, ha az Ön által kiválasztott termék elfogyna, haladéktalanul értesítem!
8. Megrendelés visszaigazolása
A megrendelését a megrendelés megérkezését követően haladéktalanul visszaigazolom. Amennyiben a visszaigazolás nem érkezik meg a megrendelést követő 48 órán belül Önhöz, úgy mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő hozzám, illetve Önhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Közöttünk akkor jön létre a megrendelt termékekre vonatkozó adásvételi szerződés, amikor Önhöz megérkezett a megrendelést visszaigazoló e-mail.
9. Megrendelés módosítása
Ön jogosult megrendelését, a korábbi rendelési számra történő hivatkozással módosítani az ÁSZF I.1. pontjában megadott elérhetőségeim egyikén az alábbiak szerint:
- amennyiben rendelését hétköznap adta le, így ugyanezen a napon 24:00 óráig bezárólag,
- amennyiben a rendelését hétköznap 16:00 óra után, vagy hétvégén, munkaszüneti napon adta le, úgy a következő munkanap 08:00 óráig bezárólag.
A módosítás csak akkor sikeres, ha vissza tudtam igazolni kérését, amennyiben a módosítás iránti kérelme bizonyos okokból nem volt teljesíthető, úgy jogosult az ÁSZF IV. pontjában meghatározottak szerint elállni a szerződéstől.
10. A megrendelés kézbesítése - Magyar Posta
A megrendelések kiszállítását az ország egész területén tudom vállalni, teljesíteni. A kiszállításhoz a Magyar Posta Zrt. közreműködését veszem igénybe. A megrendelése feladásáról e-mail üzenetben értesítjük.
Amennyiben a megrendelése nem éri el a 2000 g-ot, úgy lehetőség van arra, hogy levél formájában történjen a kézbesítés, amely esetben háznál történik a kézbesítés.
A kiszállítás módját a szállítási cím (adatok) megadását követően van lehetősége kiválasztani: MPL automata/Posta. Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy amennyiben a levél formájában lehetséges a kézbesítés, úgy abban az esetben külön kiszállítási költség nem kerül felszámításra. Amennyiben MPL automatában történik a kézbesítés, úgy annak díja a Magyar Posta Zrt. aktuális díjszabása szerint alakul.
Amennyiben a megrendelés össztömege meghaladja a Magyar Posta Zrt. által meghatározott súlykorlátot és emiatt a levélben történő kézbesítés nem lehetséges, úgy arról tájékoztatom Önt a kiszállítási díj megjelölésével, természetesen ez esetben lehetőséget biztosítok arra, hogy megrendelését törölje vagy módosítsa.
A kézbesítés hétköznapon, 8 és 17 óra között történik, kérem ezen információk ismeretében jelölje meg a szállítási címet, amely eltérhet a számlázási címtől.
A kiszállítás várható határideje függ a megrendelés időpontjától, a megrendelési összeg teljesítésének időpontjától, a megrendelt termékek számától, mennyiségétől, illetve azok raktárkészletétől. A megrendelés feldolgozása a III.4. pontban meghatározottak szerint történik.
A készleten lévő termékek esetén a szállítási határidő a visszaigazolásban rögzített utalási összegnek az ott megjelölt bankszámlán történő jóváírását követő 3-5 munkanap, egyedi termékek esetén azok elkészítésére nyitva álló teljesítési határidő lejártát követő 3-5 munkanap.
A kézbesítésről további információkat kérhet a Magyar Posta Zrt-től.
Amennyiben a megrendeléseket a fenti határidőben nem tudom teljesíteni, úgy arról Önt a megadott elérhetőségei egyikén értesítem és lehetőséget biztosítok arra, hogy megrendelését törölje. Ha továbbra is fenntartja megrendelését és póthatáridőt tűz számomra, úgy a megadott határidőben gondoskodok a megrendelés teljesítéséről.
A rendelés törlése, módosítása esetén az előre kifizetett (átutalás) ellenértéket döntésének közlését követően, legkésőbb 14 (tizennégy) napon belül visszautalom az Ön által megadott bankszámlaszámra. A visszautalással kapcsolatban Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
11. Fizetési mód - Előre utalás
Átutalással a következő bankszámlára:
Bank: K&H Bank Zrt.
Számlaszám: 10404986-86766965-81701017
Kedvezményezett: Szűcs Petra
Közlemény: a rendelés száma és a megrendelő személy teljes neve.
Figyelem! Előre utalásnál a rendelés teljesítésének ideje a megrendelési összeg bankszámlán történő jóváírásának napját követő napon kezdődik. Fontos, hogy a megrendelési összeget legkésőbb a rendelés visszaigazolásától számított 1 (egy) banki napon szíveskedjék elutalni.
12. Számla
A rendelésekről számlát állítok ki a szamlazz.hu számlázó program segítségével. A számla a megrendelési összeg (vételár és esetleges szállítási költség) átutalás útján történő teljesítése után a vásárláshoz szükséges megadott e-mail címre kiküldött e-mailből tölthető le. A számlázóprogram az egyes számlákat .pdf formátumban állítja ki.
Tisztelettel tájékoztatom, hogy számlával együtt kerül kiküldésre jogszabályi kötelezettség esetén a jótállási jegy is.
Vállalkozásom a számlák kiállítása során a számla kötelező adattartalmának rögzítése érdekében (pl. név, számlázási cím) személyes adatokat továbbít a KBOSS.hu Kft. részére. Az adattovábbításról részletesebb tájékoztatást az Adatkezelési tájékoztatónkban talál.
13. Átadás- átvétel
Az átvevő személy az átvételkor köteles meggyőződni arról, hogy az általa vagy az őt megbízó megrendelő által kért valamennyi termék a megrendelés szerinti mennyiségben és - megtekintés alapján - megfelelő minőségben került-e átadásra.
Tisztelettel tájékoztatom, hogy amennyiben a csomag/levél átvételét megtagadja, vagy azt nem veszi át, úgy az nem minősül az V.2. pont szerinti elállásnak, így a Megrendelő szerződésszegést követ el, amellyel a Vállalkozásomnak kárt okoz, ilyen esetben a Megrendelő köteles megtéríteni kártérítés jogcímén a kiszállítással és a visszaszállítással kapcsolatban felmerülő költséget. Tisztelettel tájékoztatom, hogy abban az esetben, ha a vételárat és a szállítási költséget előre elutalta a Vállalkozás részére, úgy a Vállalkozás a kár összegével csökkentett összeget köteles visszatéríteni a Megrendelő részére. Amennyiben egy címről két vagy több alkalommal is visszakapom, a csomagot, Vállalkozásom fenntartja a jogot, hogy erre a névre és címre a továbbiakban NE küldjön újra csomagot.
Amennyiben a termékről csupán az átadást követően derül ki, hogy az már az átadás-átvétel időpontjában hibás volt (azaz a hiba oka már akkor is fennállt), Önt ebben az esetben megilleti egyrészt a VI. pontban meghatározott szavatossági igény előterjesztésének joga, valamint a reklamáció joga, amelyről a VII. pontban tájékozódhat.
14. Tulajdonjog fenntartása
A termék mindaddig a Vállalkozás tulajdonában marad, amíg a vételár kifizetése hiánytalanul meg nem történik.
15. Egyedi termékek e-mailen történő megrendelés eltérő szabályai
Az e-mailen leadott megrendelések feldolgozására, teljesítésére, szállítására, az alkalmazott fizetési módokra az ÁSZF III. fejezetének 1-14. pontját kell alkalmazni ezen pontban található esetleges eltérő rendelkezésekkel.
Lehetőség van egyedi– webshopban szereplő kínálaton kívüli – termékek megrendelésére is e-mail útján. A megrendelt ékszer típusát, anyagát, színét, egyéb jellemzőit e-mailen egyeztetem a Megrendelőkkel. Szerződéskötés esetén a teljesítéshez a III.3. meghatározott adatokra van szükségem. Ha megrendelés teljesítéséhez szükséges összes információ rendelkezésre áll, minden szükséges kérdés átbeszélésre került, akkor ezt követően igazolom vissza a megrendelést. Fontos, hogy mivel a szerződéskötésre kizárólag elektronikus levelezés útján kerül sor, így nem alkalmazandó az a jogszabályi rendelkezés, amely szerint az egyedi megrendelés elküldését követően azt haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül köteles lenne a Vállalkozás visszaigazolni.
A visszaigazolást tartalmazó e-mailben megküldésre kerül a Megrendelő részére a vételár és az esetleges kiszállítási költség összege, valamint az utaláshoz szükséges további információk. Az egyedileg rendelhető termékek elkészítését a díjbekérő e-mailben szereplő összeg jóváírást követő munkanapon kezdem meg.
Az egyedi termékeket a díjbekérő e-mailnek megfelelő utalási összeg bankszámlán történő jóváírását követő munkanaptól kezdődő 14 napon belül vállalom elkészíteni. Egyedi, rendelésre készített termék esetén előfordulhat, hogy a 14 napos határidőt nem tudom tartani készlethiány esetén (pl. felhasználásra kerülő ásvány, kapocs stb.). Természetesen ezen tényről és a várható teljesítési határidőről még a megrendelés visszaigazolása előtt tájékoztatom e-mail útján és ennek ismeretében lehetőséget biztosítok a megrendelése törlésére, módosítására.
IV. Elállás
Önt az alábbiak szerint indokolás nélküli elállási jog illeti meg:
1. Megrendelés és a kiszállítás közötti időszakban
Ön jogosult indokolás nélkül törölni megrendelését a rendelési számra, megrendelő nevére és megadott adataira történő hivatkozással ÁSZF I.1. pontjában megadott elérhetőségeim egyikén
- amennyiben rendelését hétköznap 16:00 óráig adta le, így ugyanezen a napon 24:00 óráig bezárólag,
- amennyiben a rendelését hétköznap 16:00 óra után, vagy hétvégén, munkaszüneti napon adta le, úgy a következő munkanap 08:00 óráig bezárólag.
A törlés csak akkor sikeres, ha vissza tudtam igazolni kérését, amennyiben a törlés iránti kérelme bizonyos okokból nem volt teljesíthető, úgy jogosult a következő pontokban meghatározottak szerint elállni a szerződéstől.
2. "14 napos" elállási jog jogszabály alapján
(Az e pontban foglaltakat kizárólag fogyasztók esetén kell alkalmazni.)
2.1. Határidő
Ön az áru adásvételére irányuló szerződés esetén
- az árunak,
- több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
- több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a köztünk létrejött szerződéstől.
Az elállás joga Önt a megrendelés és a kiszállítás közötti időtartam alatt is megilleti.
2.2. Elállási jog gyakorlásának módja
Ezen elállási jogát az erre rendszeresített, jogszabály mellékletét is képező formanyomtatványon – X. pont - vagy elállásra irányuló egyértelmű nyilatkozatával is tudja gyakorolni.
Elállási nyilatkozatát kérjük, hogy az alábbi elérhetőségeim egyikére küldje meg részemre:
Postacím: Szűcs Petra 9330 Kapuvár, Deák Ferenc utca 6-16.
E-mail címe: szucspetra996@gmail.com
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a fent megjelölt módok valamelyikén részemre. Az elállási nyilatkozatának kézhezvételét köteles vagyok a kézhezvételt követő 3 (három) munkanapon belül e-mail útján visszaigazolni.
2.3. Elállási jog alóli kivételek
Felhívom szíves figyelmét arra, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29.§ (1) bekezdésében meghatározott esetekben nem gyakorolhatja elállási jogát.
Az egyedi rendelésre készített termékek vonatkozásában a Megrendelőt nem illeti meg az indokolás nélkül elállási jog, hiszen azokat külön kérés szerint, egyedileg meghatározott ásványokból, egyedi utasításoknak, a Megrendelő kérésének megfelelően készültek.
3.4. Visszatérítés
Amennyiben Ön eláll a köztünk létrejött a szerződéstől, úgy haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatérítem az áru(k) vételárat és a kiszállítással felmerülő költségeit. Tájékoztatom, hogy amennyiben Ön kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott a megrendelésekor, úgy nem vagyok kötelesek visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazom, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, Önt a visszatérítési mód változtatásából kifolyólag semmilyen többletköltség nem terheli.
Felhívom szíves figyelmét, hogy mindaddig, amíg a megrendelt áru(ka)t nem kaptam meg, vagy annak feladását részemre hitelt érdemlő módon (pl. postai, futárszolgálati igazolás a csomag felvételéről) nem igazolta, addig jogosult vagyok a visszatérítést visszatartani. A fenti kettő időpont közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illet meg a visszatartás joga abban az esetben, ha a terméket székhelyen leadta.
3.5. Visszaküldés
Az árut elállása esetén köteles indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállás közlésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül köteles visszaküldeni Szűcs Petra 9330 Kapuvár, Deák Ferenc utca 6-16. szám alatti székhelyre. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi részünkre a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli, Vállalkozás annak megtérítését nem vállalja!
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az áru jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az értékcsökkenéssel arányos összeget Vállalkozás az IV.3.4. pontban rögzített visszatérítés szerinti összegbe beszámítja, azaz ez az értékcsökkenéssel arányos összeggel csökkentve kerül visszafizetésre a vételár és a költség.
Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett az áru jellege, vételára, valamint a használatból eredő kopás/elhasználódás mértéke alapján kerül megállapításra.
V. Vállalkozás elállása
Vállalkozás jogosult egyoldalúan elállni a szerződéstől az alábbi esetekben:
a kiszállítás ellenállhatatlan külső okból eredően akadályozott vagy ellehetetlenült– pl.: az útviszonyok állapota, időjárási szélsőség;
Vállalkozásnál 3 (három) munkanapot meghaladó technikai akadály lép fel, ideértve mind a szerződés teljesítését lebonyolító szoftverek és számítástechnikai rendszerek, mind a termékek számlázását, csomagok összekészítését, szállítását lebonyolító eszközök hibáit;
a megrendelt termék tekintetében termékhiány áll be.
Elállást tartalmazó írásbeli jognyilatkozatomat az Ön által megadott e-mail címre küldöm meg haladéktalanul.
Elállásom esetén az előre kifizetett (átutalás) ellenértéket legkésőbb 14 (tizennégy) napon belül visszautalom az Ön által megadott bankszámlaszámra. A visszautalással kapcsolatban Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
VI. Szavatosság és jótállás
1. Kellékszavatosság
Ön a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Amennyiben Ön fogyasztónak minősül, akkor a közöttünk létrejött adásvételi szerződés szerinti ingó áru vonatkozásában a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja.
Amennyiben Ön fogyasztó, akkor Vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne számára, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
Amennyiben Ön fogyasztó, Ön jogosult akkor is - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a Vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a jogszabály szerint (jelen ászf-ben a*-gal jelölt bekezdésben) meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a Vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással. A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
*A Vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
Amennyiben szavatossági probléma miatt jogszerűen eláll a szerződéstől, úgy a termék árát, a kiszállítással és visszaküldéssel kapcsolatos költségét vállalja megtéríteni a Vállalkozás.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Vállalkozás adott okot.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Amennyiben Ön fogyasztónak minősül, úgy a szerződés teljesítésétől számított kettő éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ön kellékszavatossági jogait a Vállalkozással szemben érvényesítheti, írásban (ÁSZF I.1. pontban megadott e-mail cím vagy postai levelezési cím útján).
Amennyiben Ön fogyasztónak minősül a teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket tőlem vásárolta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után (esetleges jótállás esetét ide nem értve) azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Tisztelettel tájékoztatom, hogy amennyiben Ön fogyasztónak minősül, úgy jogszabályi kötelezettségem folytán törekedne, kell arra, hogy a kijavítást vagy a kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezzem. Amennyiben a határidőt nem tudnám tartani, úgy köteles vagyok Önt ezen tényről írásban tájékoztatni a kijavítás, csere várható időtartamáról.
Nem beszélhetünk hibás teljesítésről, ha a hiba oka a termék Ön részére történő átadását követően keletkezett, így például:
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog hibája esetén Ön - választása szerint – a VI.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
(Az e pontban foglaltakat kizárólag fogyasztók esetén kell alkalmazni.)
3.1. Vállalkozás értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300151.kor hatálya alá tartozik.
Hibás teljesítés esetén Vállalkozás a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállásra köteles a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, Kormány rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre. Tisztelettel tájékoztatom, hogy a jótállási kötelezettségem kizárólag a 10 000 forintot elérő eladási árú ékszerekre áll fenn.
3.2. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, ha fogyasztónak minősül.
3.3. Jótállás időtartama:
10.000.-Ft összeget elérő, de 250.000.-Ft összeget el nem érő eladási ár esetén kettő év;
250.000.-Ft összeget elérő eladási ár felett három év.
A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának napjával kezdődik.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
3.4. A Vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt megküldeni Ön részére a jótállási jegyet igazolható módon, amennyiben ezen kötelezettségemet nem teljesíteném, úgy jótállási igényét a termék vételárának megfizetését igazoló bizonylattal is érvényesítheti. Ezért javaslom, hogy mindkettő okiratot őrizze meg. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.
3.5. A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti.
3.6. Önt milyen jogok illetik meg jótállás alapján?
Elsősorban Ön a jótállási igényének érvényesítése során kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. A többletköltség mértéke során figyelembe kell lenni a szerződésszegés súlyára, a termék új állapotban képviselt értékére, jótállási igény teljesítésével Önnek okozott érdeksérelemre.
Amennyiben Vállalkozás a kijavítást vagy kicserélését nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőben nem tud eleget tenni az Ön érdekeit kímélve, vagy amennyiben Önnek a kijavításhoz, vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, úgy Ön jogosult igényelni az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy a szerződéstől is elállhat.
Amennyiben Ön a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, úgy nem hivatkozhatok a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles vagyok a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Ön a kijavítás iránti igényét választása szerint a Vállalkozás székhelyén/telephelyén/fióktelepén és az általam a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Tájékoztatom, hogy a termék kijavítása során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Tisztelettel tájékoztatom, hogy amennyiben a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, Ön eltérő rendelkezése hiányában köteles vagyok a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, akkor köteles vagyok az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül Ön részére visszatéríteni.
Tisztelettel tájékoztatom, hogy amennyiben a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - Ön eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha Ön nem igényli a vételár arányos leszállítását, és Ön nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, akkor köteles vagyok a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, akkor köteles vagyok az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül Ön részére visszatéríteni.
Felhívom szíves figyelmét továbbá arra, hogy amennyiben a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény részemre való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - Ön eltérő rendelkezése hiányában – köteles vagyok a fogyasztási cikket a 30 (harminc) napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, akkor köteles vagyok az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül Ön részére visszatéríteni.
3.7. Tisztelettel tájékoztatom, hogy a jogszabályi kötelezettségem folytán törekednem kell arra, hogy a kijavítást vagy a kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezzem. Amennyiben a határidőt nem tudnám tartani, úgy köteles vagyok Önt ezen tényről írásban tájékoztatni a kijavítás, csere várható időtartamáról.
3.8. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
Vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére történő (fentiek szerinti) átadását követően keletkezett, így például:
rendeltetésellenes használat,
rongálás, helytelen tárolás, kezelés,
elemi kár, természeti csapás.
3.9. Felhívom a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
VII. Panaszkezelés, jogérvényesítés
I. A termékekkel és a kiszállítással kapcsolatos panaszait, kifogásait az alábbiak szerint tudja közölni:
1. Szóban személyesen
Vállalkozás a szóbeli panaszát a lehetőségeihez képest igyekszik azonnal orvosolni. Ha arra nincs lehetőség, vagy a panaszával nem értek egyet vagy Ön a panasz orvoslását nem tartja megfelelőnek, akkor a panaszról és álláspontjáról jegyzőkönyvet veszek fel. A jegyzőkönyv egy példányát átadom Önnek.
2. Szóban telefonon
Vállalkozás az ÁSZF I.1. pontjában megadott elérhetőségen is felveszi panaszait. A telefonbeszélgetésről jegyzőkönyvet készít és azt legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi Ön részére.
3. Írásban: postai úton, e-mail útján előterjesztett panasz
Vállalkozás az írásban érkezett panaszt legkésőbb annak beérkezését követő 30 (harminc) napon belül írásban megválaszolja, ugyanolyan módon, ahogy a panasz érkezett.
A panaszt, panaszról készült jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát Vállalkozás három évig köteles megőrizni.
Amennyiben Vállalkozás panaszát elutasítja, úgy azt írásban megindokolja és tájékoztatja Önt arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét, valamint azt, hogy Vállalkozás igénybe veszi-e a fogyasztói jogvita rendezése érdekében a békéltető testületi eljárását.
II. Amennyiben Ön fogyasztó és az álláspontja szerint a panasza nem megfelelően került elbírálásra, úgy a jogvita rendezésére a panaszát az alábbi hatóságoknak küldheti meg:
1. Panaszát megküldheti az Európai Unió online vitarendezési platform (ODR platform) részére.
Az ODR platform az EU-n belüli fogyasztók és kereskedők számára lehetővé teszi, hogy bíróságon kívül próbáljanak meg egyezségre jutni az online vásárlásból eredő panaszokkal kapcsolatban. Ez a felhasználóbarát és interaktív honlap az EU minden hivatalos nyelvén elérhető és ingyenesen használható. Az ODR platform használatával a fogyasztó és a kereskedő megegyezhetnek akár egy vitarendezési testület kiválasztásában, majd ezt követően végigmennek egy folyamaton, hogy megoldást találjanak a fogyasztó panaszára.
2. Panaszával lehetősége van békéltető testülethez fordulni.
A békéltető testület tartós alapon létrejött, a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó szervezet, amelyet a Fogyasztóvédelmi törvényben meghatározott szerv (személy) nyilvántartásba vett. A békéltető testület a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák (a továbbiakban: kamara) által működtetett szakmailag független testület. A testület eljárása az Ön kérelmére indul, amelyet a testület elnökéhez kell benyújtania. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata továbbá, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
Illetékesség
Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
A Békéltető testületek elérhetőségei: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
1) A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Vármegyei Békéltető testület
Illetékességi területe: Baranya, Somogy és Tolna Vármegye
7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,
telefon: +36-72/507-154
Hivatali kapu KRID: 667360112, rövid neve: PBKIKBT
e-mail: info@baranyabekeltetes.hu
web: www.baranyabekeltetes.hu
2) A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Illetékességi területe: Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád Vármegye
A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.
Vállalkozásom székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: 06-96-520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta elnök
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Weboldal: https://gymsmkik.hu/bekelteto
Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
Vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a testület értesítésének kézbesítésétől számított nyolc napon belül írásban nyilatkozni a fogyasztó igényének jogossága és az ügy körülményei vonatkozásában, köteles tényállítását előadni, valamint az azt alátámasztó bizonyítékokat csatolni. Vállalkozás köteles továbbá a tanács döntésének kötelezésként történő elfogadását (eseti alávetés) vagy ennek kizárására vonatkozó nyilatkozatát illetően válasziratát megküldeni a békéltető testület számára.
Vállalkozás köteles biztosítani egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét a meghallgatáson kivéve, ha Vállalkozás székhelye/telephelye/fióktelepe nem az illetékes Békéltető Testületet működtető kamera szerinti megyében van bejegyezve.
A Vállalkozó nyilatkozik, miszerint békéltető testületnél általános alávetési nyilatkozatot nem tett.
3. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
A fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság a panasz elbírálását követően dönt arról, hogy indít-e fogyasztóvédelmi eljárást, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldhatja meg. A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal.
A kormányhivatalok elérhetőségei az alábbi linken megtalálhatóak: https://www.kormanyhivatal.hu/hu
III. Bírósághoz fordulás joga
Ön jogosult az fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtt történő érvényesítésére.
VIII. Vegyes rendelkezések
1. Felelősség
Ön a webáruházat kizárólag saját kockázatára használhatja és elfogadja, hogy Vállalkozás nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni káráért a szándékosan, súlyos gondatlansággal vagy bűncselekménnyel okozott, valamint életet, testi épséget és egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősség esetein kívül.
Vállalkozás nem vállal felelősséget különösen az alábbiakért:
- ha a webáruház használatában az internetes hálózatban fellépő hiba fennakadást okoz;
- bármilyen adat, vagy akár elküldött akár fogadott e-mail elvesztéséért, meg nem érkezéséért, késlekedéséért és az ebből adódó következményekért;
- akár a küldő akár a fogadó oldalán a spam-szűrő túlzott aktivitása miatt a leveleknek Levélszemét/Spam/Promotion stb. mappába kerüléséért, illetve az ebből adódó következményekért, esetleges elvesztésért, törlésért;
- bármelyik kommunikációs vonalban történő bármilyen meghibásodásért, akár a küldő, akár a fogadó oldalán, akár a közbeeső csatornák bármelyikén;
- bármilyen rendszer vagy programhiba, rendkívüli esemény, vagy technikai hiba következményeiért.
Ön köteles a webáruház használata során tartózkodni az olyan fajta magatartástól, amellyel harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat akár közvetlenül, akár közvetett módon sértene. A magatartásáért kizárólagosan Ön felel, az ilyen jogsértő esetben teljes mértékben együttműködünk az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése érdekében.
2. ÁSZF tartalma
Jelen ÁSZF Vállalkozás és Ön (mint vele szerződéses kapcsolatba lépő megrendelő, vevő) között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazzák. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően a mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások külön kikötés nélkül is irányadóak.
3. ÁSZF módosítása
Vállalkozás jogosult jelen ÁSZF-t egyoldalúan, Ön tájékoztatása mellett módosítani. A módosításokat csak a módosítás honlapon történő közzétételét, Ön számára elérhetővé tételét követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
IX. Irányadó jogszabályok
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyed kérdéseiről
2011. CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról
45/2014. (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló
X. Elállási-/Felmondási nyilatkozat-minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Szűcs Petra
Kapuvár
Deák Ferenc utca 6-16.
9330
e-mail: szucspetra996@gmail.com
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt
Sütiket használunk, hogy biztosítsuk a weboldal megfelelő működését és biztonságát, valamint hogy a lehető legjobb felhasználói élményt kínáljuk Neked.
Haladó beállítások
Itt testreszabhatod a süti beállításokat. Engedélyezd vagy tiltsd le a következő kategóriákat, és mentsd el a módosításokat.